COPENHAGEN ARENA (NU ROYAL ARENA)
DYNAMO FOR VÆKST, BYUDVIKLING OG OPLEVELSER

 

Arena med internationalt niveau
Mangfoldighed, byudvikling og vækst er nøgleordene i visionen for Københavns nye arena. Arenaen ligger i Ørestad og skal styrke idrætslivet, kulturlivet, bylivet og den økonomiske udvikling i Danmark. Arenaen kommer til at indeholde alle de faciliteter, som man kan forvente af en moderne arena. Og den vil medvirke positivt til at styrke Københavns internationale profil og bringe København tættere på verden.

Internationalt team bag projektet
Vinderprojektet fra 3XN, HKS Architects, Arup, ME Engineers og Planit-ie er udtryk for en stærk skandinavisk designtradition, hvor kvalitet, funktion og design går op i en højere enhed. Dermed får Copenhagen Arena en markant nordisk identitet.

Vores ambition var at skabe en arena, som udover at lægge hus til

musikoplevelser, også er en katalysator for forskellige lokale aktiviteter og arrangementer til glæde for beboere og besøgende. Derfor er området omkring arenaen designet til at kunne bruges som fx event- eller sportsplads”, fortæller partner og kreativ direktør i 3XN, Kim Herforth Nielsen.

Vitalitet og unikhed
PlenumX arbejdede tæt sammen med teamet bag Copenhagen Arena og skabte en unik visuel profil kendetegnet ved ”dynamik og vitalitet”. Identiteten og brandet blev efterfølgende indarbejdet på skiltning og byggepladsindhegning samt udfoldet på digitale kanaler lige fra intranet over website til mobileenheder. Udviklingen af en konsekvent visuel identitet – kendetegnet ved vitalitet – har gjort det muligt for projektet at præsentere sig selv som en dynamo for byudvikling, og allerede i dag sætte sine synlige spor i Ørestaden.


KUNDE
Realdania

START
2012

MEDIE
Identitet og brand, Website og intranet, Profilfolder og byggepladsdesign

ANSVARLIG
Morten F. Hansen

WEBSITE
cobenhagen-arena.dk



PlenumX har sammen med teamet bag Copenhagen Arena, skabte en unik visuel profil kendetegnet ved ”dynamik og vitalitet”. Identiteten og brandet er som noget unikt indarbejdet på byggepladsindhegning og skiltning.


Identiteten og brandet er udfoldet på digitale kanaler lige fra intranet over responsivt website til mobileenheder. Websitet er implementeret i Share-Point og er baseret på princippet 'Mobil First'.


Fra første spadestik skulle det være tydeligt for alle, hvor Copenhagen Arena skal ligge.



TALK TO US ABOUT YOUR PROJECT

 We understand the nature of a Digital Workspace and build best of class solutions that drive better collaboration, communication and productivity. 

Talk to our team and learn how our solutions integrates with Office 365 to deliver a value creating Digital Workspace for your workforce.

Say hello@plenumx.dk


Let's get in touch

portrt_morten-1024x588jpg Morten F. Hansen
E: mfh@plenumx.dk
P: +45 50 99 42 24

See linkedIN profile See profile on LinkedIn